dinsdag 8 oktober 2013

Garden Route weekend

Het weekend begon al vrijdag ochtend vroeg. Na snel gedoucht en gepakt te hebben zijn we op weg gegaan naar het best western hotel. Daar zagen we de andere die meegingen met de garden route. Wouter en Claudio waren onze begeleiders en chauffeurs dit weekend. In het busje ging de feestmuziek al aan, en de heen weg was dan ook zo voorbij. Op de heenweg zagen we al bavianen en zebra’s. Maar het meest verbaasde ik me nog over het feit dat we een olifant zagen staan, gewoon een paar honderd meter van de weg af. Toen besefte ik weer even dat het toch wel heel bijzonder is om hier nu in Zuid-Afrika stage te lopen. Onze eerste bestemming was het plaatsje Wildernis. Hier sliepen we in een backpackers vlakbij het strand. We hadden de keuze om een wandeling te gaan maken of te gaan surfen. En met een paar besloten we voor het surfen te gaan. Dit bleek even moeilijk te zijn als ik al verwachtte haha. Gelukkig hadden we drie surf instructeurs die je op de golven gooide. De eerste keer vergat ik compleet om te gaan staan, maar de tweede en derde poging stond ik dan toch voor een paar seconden op m’n surfboard. Zelf heb ik het ook nog een paar keer geprobeerd maar daar kwam niet veel van terecht. De golven waren best ruig en er kwamen er heel veel achter elkaar. Het was zeker leuk om een keer te proberen en ik denk dat ik hier wel vaker ga surfen. Lijkt me zo vet om te kunnen. Op het einde van de les lag iedereen wat dichter bij elkaar, en net toen ik had besloten om het water uit te gaan werden we met z’n alle omver gegooid door een golf. Natuurlijk was ik weer lekker handig bezig en had een aanvaring met een van de surfboards, wat resulteerde in een heel mooi blauw oog. Waarna ik het complimentje kreeg van een van de surfdudes dat ik eruitzag als een boxer. ’s Avonds hebben we lekker pizza gegeten en met z’n alle zitten kletsen. En we zijn vroeg naar bed gegaan omdat zaterdag de drukste dag zou worden.

Zaterdag zijn we allereerst naar het reptielen park geweest. Hier zagen we drie krokodillen, wat loslopende aapjes, twee leguanen en een hoop slangen. Iedereen mocht de niet giftige slangen vasthouden. Ik moet zeggen dat ik die beesten nog best leuk vind. Ze voelen helemaal niet vies en ze zijn best leuk vermaak. Mochten al onze vissen doodgaan weten wij wel welke dieren er voor in de plaats komen! Ow even tussendoor: mijn vis was al dood, dus versie 2 is al aangeschaft! Na de reptielen was het tijd voor de olifanten, hiervoor had ik me niet ingeschreven. Samen met de mensen uit ons huisje en Dirk zijn we naar een vogel park geweest. Dit was gewoon een klein bos met netten eromheen waar alle vogels los in rond vlogen. Veel mooie papagaaien en andere vogels gezien daar. Hierna zijn we naar monkeyland gegaan. Helaas moesten we hier wat tijd in halen en zijn we dus vrij snel door het park gelopen. De apen daar waren ook redelijk verlegen en de meeste rende weg als we in de buurt kwamen. En na de hele dag zenuwachtig te zijn geweest gingen we dan eindelijk naar de locatie van de bungee jump. We reden eerste over de brug heen waar we vanaf zouden gaan springen, en toen begon de moed mij toch redelijk in de schoenen te zakken. We zijn naar het platform gelopen waarvan gesprongen werd, dit platform lag een paar meter onder de autoweg. De sfeer hier was echt heel chill, er stond lekkere muziek aan en iedereen was gezellig aan het mee dansen en aan het kletsen. Natuurlijk loop je elkaar allemaal lekker op te fokken op zo’n moment en naar mate de tijd verstreek werd ik juist minder zenuwachtig en kreeg ik echt zin in mijn sprong. De allereerste die ging was Sanne, en die kwam met een gigantische lach naar boven. En iedereen die volgde had dezelfde reactie. Ik ging als een van de laatste maar toen het eenmaal zo ver was had ik er echt super veel zin in. Ik had me van alles voorgenomen om niet naar beneden te kijken, en ik had al een beetje bedacht hoe ik zou gaan springen enzo. Maar toen ik eenmaal aan de beurt was heb ik nog een keer gevraagd aan een man van daar hoe je het best kon springen. Ik ben naar het randje gelopen en zonder na te denken na beneden gekeken en afgezet. Het was zo’n waanzinnig gevoel! Pas na wat seconden leek besefte ik dat ik echt had gesprongen. Ik vond het zo geweldig om te doen. Toen ik eenmaal op z’n kop hing kwam de spanning terug. Het idee om op zo’n hoogte te hangen was toch wel een beetje eng haha. Maar ik ben nog steeds super blij dat ik het gedaan heb. Dit is echt wel een van die dingen die je een keertje moet doen als je de kans krijgt. Na de bungee zijn we naar de volgende backpackers gereden waar we lekker hebben gegeten van de braai en later hebben we er nog een gezellig avondje van gemaakt.

Zondag ochtend gingen we weer vroeg weg om naar het natuurpark te rijden. Hier hebben we een hike gedaan naar een waterval, en weer terug. De route liep langs de zee af en was dus super mooi. We hebben ook weer een paar walvissen gespot, dit keer zaten ze vlak langs de kust. Na de hike zijn we langzaam aan na de laatste bestemming gereden. Hier hebben we struisvogel gegeten en nog een paar kaartspelletjes gedaan. Uiteindelijk zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan voor de laatste dag. Op maandag zijn we een adventure tour in een grot gaan lopen. Ik ben blij dat ik voor deze had gekozen want de grotten zelf verveelde mij al snel moet ik zeggen. Het was wel leuk om een keertje te zien, maar het kruipen en glijden door de smalle kieren en gaten vond ik nog het leukst. Vanuit deze bestemming zijn we terug gereden naar het best western. Dit was nog een rit van zo’n 6 uur, maar het uitzicht vanuit het busje was echt heel mooi. Alles bij elkaar vond ik het echt een topweekend.


Liefs vanuit Cape Town!

Wildernis


Lawnwood, Snake Sanctuary






Birds of Eden


John werd aangevallen



Bungy jump, the Bloukrans Bridge




2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een super gaaf weekend! Mooie foto's :-) xx Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique,

    Beetje laat maar nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik lees nu pas voor het eerst je blog, maar heb ze allemaal gelezen. Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt met je huisgenoten. Daar zit je toch mee voor de komende tijd. Supergaaf dat je ook zo veel al gedaan hebt en nog vol plannen zit. Durfal, naar haaien duiken en bungydjumpen had ik toch overgeslagen. Ziet er echt allemaal heel mooi uit daar.
    En je stageopdachten lijken me ook interessant om te mogen doen. Leuk ook dat je twee projecten mag doen, brengt een beetje afwisseling.

    Nog heel veel succes en plezier daar, groetjes van Janneke en Maarten

    BeantwoordenVerwijderen